Manager Digital Marketing (m / f / d)
Lottmann Communications is an owner-managed agency with offices in Düsseldorf and Munich. Founded in 2002, our consultants develop innovative and creative communication strategies for national and international customers. Our focus is on the food & beverage, gastronomy, hotel, FMCG, fashion, retail, design, trade fairs and associations sectors. Lottmann Communications is a partner in an international network of experts and agencies.
For our location in Düsseldorf we are looking for a PR consultant (m / f / d) as soon as possible.
The tasks:
Creation and implementation of social media strategies and online campaigns
Strategic advice in all matters of digital communication
Development of individual content strategies, conceptual planning, independent creation and publication of content (including video and image material as well as texts) for internal and external communication channels: social media, intranet, website, blog, print
Planning and implementation of social ad campaigns
Budget planning and controlling
Sparring partner and source of ideas for customers
Influencer Marketing (establishment and expansion of influencer network, planning and implementation of campaigns) independent project management
Your profile:
a completed degree (preferably in the field of marketing) or comparable
At least 3-4 years of professional experience in the field of online communication / social media on the corporate or agency side
Lots of experience in project management and budget controlling
Experience with Photoshop, InDesign, Adobe CS, Typo 3, WordPress
Experience in project management and reporting, high level of initiative, dynamism and resilience
Team player quality
Creativity, enthusiasm and passion
Assertiveness and organizational talent
Business fluent English skills
We offer you:
a personal and friendly agency culture with flat hierarchies
the chance to act independently and to take leadership
diverse and attractive customer portfolio of national and international customers
sympathetic team and creative environment
Space for personal development
Interested?
Your application should contain the following documents:cover letter, curriculum vitae, current photo, salary expectations, work samples and references as well as the earliest possible starting date.
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Kompetentes Team aus Junior- und Senior-Berater:innen, die standortübergreifend zusammenarbeiten
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Strategische Kundenberatung, Projektleitung und Betreuung (B2B und B2C)
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Medien- und Zielgruppenanalyse, Mediaplanung und Schaltung von Anzeigen
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Anfertigung von Präsentationen, PR-Konzepten und Offerten
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Erstellung und Versand von PR-Materialien
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Organisation und Begleitung von Pressekonferenzen, Messen, Veranstaltungen und Events
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Verfassen zielgruppenspezifischer Texte für Pressemitteilungen, Interviews, Newslettern, Websites oder Social-Media-Kampagnen
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Erstellung und Analyse von Media-Monitoring-Berichten
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Kontakt- und Medienmanagement
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Kampagnenentwicklung und Durchführung
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Projekt- und Budgetverantwortlichkeit
Das bringst Du mit:
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Du hast ein erfolgreich abgeschlossenes Hochschulstudium im Bereich Kommunikations- oder Geisteswissenschaften, Marketing oder eine vergleichbare Ausbildung im Medienbereich
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Du verfügst über mindestens zwei Jahre Berufserfahrung im Bereich PR, Marketing oder Unternehmens- und Produktkommunikation
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Du bist vertraut mit Projektplanungen sowie den dazugehörigen Abstimmungs- und Koordinationsprozessen
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Du bist eine professionelle und serviceorientierte Beraterpersönlichkeit, die Spaß am Kundenkontakt hat
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Du behältst auch bei komplexen Aufgaben den Überblick, übernimmst gern Verantwortung und bist entscheidungssicher
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Du hast ausgesprochene konzeptionelle Fähigkeiten und denkst dabei gerne „out oft the box“
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Du bist interessiert am Weltgeschehen und hast ein gutes Gespür für aktuelle Themen und Trends
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Du verfügst über Textstärke und sehr gute Kommunikationsfähigkeiten in Deutsch und Englisch
Das bieten wir Dir:
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Flexibles Arbeiten und Home-Office-Modell
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Individuelle Entwicklungs- und Fortbildungsmöglichkeiten
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Support bei der Erschließung neuer Themenfelder
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Flache Hierarchien und eine offene Feedback-Kultur
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Eigenverantwortliches Arbeiten mit viel Raum für persönliche Entwicklung und Kreativität
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Attraktive Bezahlung mit unternehmerischer Komponente
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Monatskarte für den ÖPNV
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Helle Räumlichkeiten und arbeiten in 2er-Büros
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Kaffee, Wasser und Tee for free
Du bist neugierig geworden?
Dann freuen wir uns auf Deine aussagekräftige Bewerbung mit Angabe Deiner Gehaltsvorstellung und Deines frühestmöglichen Eintrittstermins.
Ansprechpartnerin: Anja Lottmann/ E-Mail: al@lottmann-communications.de
Weitere Infos findest Du unter: www.lottmann-communications.de