Manager Digital Marketing (m / f / d)
Lottmann Communications is an owner-managed agency with offices in Düsseldorf and Munich. Founded in 2002, our consultants develop innovative and creative communication strategies for national and international customers. Our focus is on the food & beverage, gastronomy, hotel, FMCG, fashion, retail, design, trade fairs and associations sectors. Lottmann Communications is a partner in an international network of experts and agencies.
For our location in Düsseldorf we are looking for a PR consultant (m / f / d) as soon as possible.
The tasks:
Creation and implementation of social media strategies and online campaigns
Strategic advice in all matters of digital communication
Development of individual content strategies, conceptual planning, independent creation and publication of content (including video and image material as well as texts) for internal and external communication channels: social media, intranet, website, blog, print
Planning and implementation of social ad campaigns
Budget planning and controlling
Sparring partner and source of ideas for customers
Influencer Marketing (establishment and expansion of influencer network, planning and implementation of campaigns) independent project management
Your profile:
a completed degree (preferably in the field of marketing) or comparable
At least 3-4 years of professional experience in the field of online communication / social media on the corporate or agency side
Lots of experience in project management and budget controlling
Experience with Photoshop, InDesign, Adobe CS, Typo 3, WordPress
Experience in project management and reporting, high level of initiative, dynamism and resilience
Team player quality
Creativity, enthusiasm and passion
Assertiveness and organizational talent
Business fluent English skills
We offer you:
a personal and friendly agency culture with flat hierarchies
the chance to act independently and to take leadership
diverse and attractive customer portfolio of national and international customers
sympathetic team and creative environment
Space for personal development
Interested?
Your application should contain the following documents:cover letter, curriculum vitae, current photo, salary expectations, work samples and references as well as the earliest possible starting date.
-
Kompetentes Team aus Junior- und Senior-Berater:innen, die standortübergreifend zusammenarbeiten
-
Vorbereitung von Pressegesprächen und Redaktionsbesuchen
-
Beratung und Betreuung unserer Stamm- und Neukunden (B2B & B2C)
-
Unterstützung bei der Kampagnenentwicklung und Durchführung
-
Begleitung von Pressekonferenzen, Messen, Veranstaltungen und Events
-
Erstellung und Versand von PR-Materialien
-
Aufbau und Betreuung des Community Managements
-
Verfassen von Texten für Pressemitteilungen, Newslettern, Interviews, Websites oder Social-Media-Kampagnen
-
Planung und Durchführung von Promotion-Aktionen
-
Erstellung von Präsentationen und PR-Konzepten
Das bringst Du mit:
-
Du hast ein erfolgreich abgeschlossenes Hochschulstudium im Bereich Kommunikations- oder Geisteswissenschaften, Marketing oder eine vergleichbare Ausbildung im Medienbereich
-
Du hast idealerweise bereits Erfahrungen in den Bereichen PR, Marketing oder Unternehmens- und Produktkommunikation gesammelt
-
Du weißt, wie man kommuniziert und kannst unsere Kunden auf Deutsch und Englisch begeistern
-
Du bist kreativ und hast ein gutes Gespür für aktuelle Themen und Trends
-
Du liebst es „out of the box“ zu denken und auch mal Neues auszuprobieren
-
Du hast eine hohe Affinität für digitalen Content und kennst Dich mit den gängigen Social-Media-Tools aus
-
Du bist ein echter Teamplayer, arbeitest und handelst aber auch gern eigenverantwortlich
-
Du bringst die Bereitschaft mit, neue Tools und Fähigkeiten zu erlernen und dich weiterzuentwickeln
Das bieten wir Dir:
-
Flexibles Arbeiten und Home-Office-Modell
-
Individuelle Entwicklungs- und Fortbildungsmöglichkeiten
-
Support bei der Erschließung neuer Themenfelder
-
Flache Hierarchien und eine offene Feedback-Kultur
-
Eigenverantwortliches Arbeiten mit viel Raum für persönliche Entwicklung und Kreativität
-
Attraktive Bezahlung mit unternehmerischer Komponente
-
Monatskarte für den ÖPNV
-
Helle Räumlichkeiten und arbeiten in 2er-Büros
-
Kaffee, Wasser und Tee for free
Du bist neugierig geworden?
Dann freuen wir uns auf Deine aussagekräftige Bewerbung mit Angabe Deiner Gehaltsvorstellung und Deines frühestmöglichen Eintrittstermins.
Ansprechpartnerin: Anja Lottmann/ E-Mail: al@lottmann-communications.de
Weitere Infos findest Du unter: www.lottmann-communications.de